ברייקדאנס ותרבות רחוב בישראל

עשור לתרבות הרחוב וריקוד הברייקדאנס בישראל

ראיון עם דביר רוזן מנהל ומייסד בית אומנויות תרבות רחוב.
מנהל ומייסד להקת הברייקדאנס הותיקה "אריות ציון"
ויו"ר ארגון הברייקדאנס הישראלי.

הקדמה

לפני כעשור חזר ריקוד הברייקדאנס לתודעת הציבור לאחר שדעך בעקבות עליית ריקוד הדיסקו שהשתלט על המועדונים ולבבות האנשים.
בשל כך התיישבנו לראיון עם דביר רוזן - מייסד להקת הברייקדאנס "אריות ציון",
יו"ר ארגון הברייקדאנס הישראלי, מפיק תחרות הברייקדאנס של ישראל -
"Battle Of The Year",
מפיק מתחם הברייקדאנס בפסטיבל "Urban Moto Music", הפיק את "Exit City" , ואחד הדוחפים והמפתחים העיקריים של סצנת הברייקדאנס בארץ.

מתי נדבקת בחיידק הברייקדאנס, באיזה גיל ואיך זה קרה ?

הייתי בן 17, ראיתי ב- MTV את הקליפ של להקת "Run Dmc" - "It's like that",
קליפ מאוד מגניב, כולו על ברייקדאנס, מופיעות בו שתי חבורות רחוב של ברייקדאנס, חבורת בנים נגד חבורת בנות.
כשראיתי את הקליפ כאילו נדלקה מנורה מעל ראשי, הקלטתי בוידיאו את הקליפ ולא יכולתי לעזוב אותו, עברתי פריים אחרי פריים עם הפאוז של הוידיאו, קדימה ואחורה, קדימה ואחורה, הזזתי את הרהיטים בסלון והתחלתי לרקוד, לפני כן לא רקדתי ברייקדאנס, במסיבות כיתה הייתי זה שיודע לזוז או לעשות איזה תרגיל מגניב, אבל לא רקדתי עד לשלב זה באופן מקצועי או ממוסד.
למרבה הפלא שני בני דודי רקדו ברייקדאנס בשנות השמונים במדרחוב בנתניה, רק שהתחלתי לרקוד בצורה מקצועית גיליתי את זה, הם טוענים שראיתי אותם בטח רוקדים ברייקדאנס והטמעתי זאת במערכת שלי, אבל אני לא זוכר את זה.

איך ומתי נוצר הרכב הברייקדאנס "אריות ציון" ואיך הגעתם לשם "אריות ציון" ?

התחלתי לחפש מידע על ברייקדאנס בעיתונים ובאינטרנט, לא היה שום מידע, זה פשוט לא היה קיים בארץ, אז התחלתי לעשות קפוארה בידיעה שאני מתאמן על אותם שרירים וטכניקה שנחוצים גם לריקוד ברייקדאנס.
בזמנו הקפוארה הייתה בשיאה, מצאתי חוג לקפוארה והתחלתי להתאמן.
באחד החוגים הכרתי את שמעון, כשהוא אמר לי שהוא גם רוקד ברייקדאנס, זה כאילו פתאום גיליתי זהב. שמעון סיפר שהם שלושה רקדנים שרוקדים ברייקדאנס יחדיו - שמעון, דובי ואופיר.
נפגשנו ועשינו אימון יחדיו, התחלנו להלהיב אחד את השני באימונים עם כל מיני תרגילים שכל אחד הצליח לעשות. אנחנו הגרעין שהקים את הרכב "אריות ציון".
בהתחלה רק התאמנו יחדיו, עדיין לא היה לנו שם, כולם חשבו שאנחנו עושים קפוארה, לא הייתה מודעות בכלל, רוב האנשים לא הכירו את הברייקדאנס.
היינו מתאמנים בדיזנגוף סנטר, שמים כובע על הרצפה והיו זורקים לנו מטבעות והיינו מתחלקים בכסף וקונים שתייה. הייתה אווירה של ראשוניות, כמו תינוק שלומד ללכת או במקרה שלנו לומד את הצעדים הראשונים בריקוד.
באותו זמן התגייסתי, במשך כל השבוע בצבא הייתי חושב על תרגילי ברייקדאנס, הייתי חוזר הביתה לחופשה פעם בשבועיים שלוש שבועות וישר בא לדיזנגוף סנטר ומתפרק בריקוד, אמא שלי כעסה שאני לא נשאר בבית כאשר אני חוזר מהצבא.
איך הגענו לשם "אריות ציון" - בסנטר הייתה חנות של בגדי היפ הופ ששייכת לבחור בשם צ'ולו, הוא ארגן אירוע היפ הופ באילת עם ראפרים כמו סאבלימינל ואחרים שבדיוק התחילו להתפרסם, גם אנחנו באנו להופיע שם, אז עלה לראשונה הצורך
למצוא לעצמנו שם, מישהו הציע את השם "אריות ציון" שנלקח מהשיר של
בוב מארלי – "Lion Of Zion", אהבנו את השם ומאז הלהקה נקראת כך מאז שהוקמה בסוף שנות ה-90.

לצפיה בדף ברייקדאנס רישמי של הרכב "אריות ציון".

איך התאפיין תחום הברייקדאנס בזמנו כאשר רק התחלת לרקוד ?

לא היה כלום, שממה, הרקדנים היום לא מבנים איך היה פעם, היום הם פותחים את האינטרנט מקלידים את המילה ברייקדאנס בגוגל ומופיעים עשרות חוגים ומדריכים בכל הארץ, עולים סרטוני הסבר על איך עושים תרגילי ברייקדאנס, שפע של מידע באנגלית ובעברית.
אני זוכר שעד שכבר הצלחנו להשיג קלטת ראשונה מחו"ל, היו יושבים ורואים אותה בלי הפסקה. הכול התחיל בדיזנגוף סנטר, הסנטר הוא מעוז הברייקדאנס בארץ, עד היום מתאמנים שם.
הנהלת הסנטר אימצה אותנו, נתנו לנו מקום לרקוד ולהתאמן, בשבילם זה היה מצוין, מעיין מופע רחוב בתוך הסנטר שמושך קהל של צעירים.
לאחר זמן מה ריקודי הברייקדאנס בסנטר הפכו לסמל, מי שחיפש ברייקדאנס ידע שימצא אותו בדיזנגוף סנטר, ארגנו שם תחרויות מקומיות שמשכו קהל שהלך וגדל.
את תחרות הברייקדאנס הרישמית הראשונה ארגנו במועדון הג'י ספוט בכיכר אתרים (שם זכיתי במקום ראשון בפעם הראשונה בחיי וקיבלתי בתור המנצח מכנס).

מה היו הקשיים בתור הרכב חדש והיכן הייתה ההופעה הרשמית הראשונה שלכם ?

ההופעה הרשמית הראשונה הייתה באילת במסגרת אירוע היפ הופ שנערך באילת, בהמשך הזמינו אותנו להופעות במועדונים, באירועים שונים, השתפרנו, התחילה חשיפה בטלוויזיה, התחום החל תפוס תאוצה, התחלנו להופיע בפני קהלים גדולים יותר, נהיינו הקבוצה הראשונה והרשמית של ישראל בתחום הברייקדאנס ורבים רצו להצטרף אלינו.
לאחר זמן מה הגרעין של החברים הראשונים המשיך כל אחד בדרכו ואליי הצטרפו להרכב "אריות ציון" חברים חדשים – דורון שאימץ אותנו בתור המנהל הראשון של הקבוצה ואיתו ארגנו את כל האירועים ולימים הקמנו ביחד את "ארגון הברייקדאנס הישראלי", רותם גרציאני שהקים לימים את ההרכב משלו, ורוס אליהו שגם הקים לימים הרכב משלו.
הרכבי ברייקדאנס נוטים לסבול מהפכפכות כמו הרכבים מתחומים אחרים, אלו שמובילים הם לאו דווקא אלו שמחליטים בקבוצה וכולם מושכים לכל מיני כיוונים. קבוצת ברייקדאנס בנויה על חברות, רצינות של אנשים, רצונות, עניני ניהול והחלטות, וכמובן כסף תמיד יכול להשפיע לרעה.
יש הרבה דינאמיקה חברתית שמשפיעה, תמיד יש שינויים, רקדן מצטרף ואחר יוצא. "אריות ציון" קיימים כבר עשר שנים, היו רקדנים שהצטרפו וגילו שזה לא מתאים להם ויצאו, כל הרקדנים הבוגרים והותיקים של תחום הברייקדאנס בארץ התפתחו בעבר דרך הרכב "אריות ציון".

איך דחפת ופיתחת את תחום הברייקדאנס בארץ ?

אחרי התחרות הרשמית הראשונה בג'י ספוט, האירועים בדיזנגוף צברו תאוצה והקהל החל לגדול, מחמישים אנשים שבאו לצפות בנו באירוע הראשון, זה צמח למאה איש ופתאום לשלוש מאות איש ובאירוע הרביעי שארגנו הגיעו כבר מעל אלף איש,
המון אנשים היו צמאים לראות ברייקדאנס, זה היה מלהיב, חדש, טרי.
ההנהלה של הסנטר ביקשה שנמצא מקום יותר מתאים, כי אלף איש כבר נחשב לאירוע המוני, יש נהלים וחוקים כאשר אירוע הופך להמוני - צריך לשים אבטחה, אישורי
משטרה, ועוד.
היינו מאוד פעילים ומלאי מרץ והתחלנו לארגן אירועים גדולים יותר ולהפיץ ולפתח את התחום, העשייה מאחורי הקלעים דורשות המון מאמצים, כל הלוגיסטיקה של ארגון האירוע, אבל זה חלק מהכיף, ארגנו את אליפות הברייקדאנס הארצית שלימים הפכה ל- "Boty Israel", אז גם התפתחו קבוצות חדשות נוספות.
בזמן שארגנו את האירועים הראשונים התחלנו עם חוגי ברייקדאנס, הייתי הראשון שהתחיל חוגים מסודרים (קטע מצחיק - החברים מאריות ציון לא רצו ללמד אחרים,
הם לא רצו שאחרים ידעו לעשות את התנועות שרק הם יודעים, היינו היחידים שעושים ווינדמיל בארץ, הם לא רצו שגם אחרים יעשו ווינדמיל).
החוגים מאוד הוכיחו את עצמם ועזרו לפתח ולהפיץ את הברייקדאנס, גם האירועים והראיונות בעיתונים ובטלוויזיה נתנו דחיפה עצומה לתחום - "הברייקדאנס חוזר" כתבו אז כותרות העיתונים.
בשנת 2003 הגל התחיל לעלות:
"Exit City" ,(2003) "Urban moto music" (התחיל ב- 2004), ""Battle Of The Year (התחיל ב- 2004),השם "אריות ציון" התחיל להיות מוכר יותר, גם הקמת "ארגון הברייקדאנס הישראלי" שאיגד הכול תחת קורת גג אחת ואתר הברייקדאנס שהקמנו עזרו להתפתחות התחום מאד.

אילו פסטיבלים/אירועים גדולים הפקת והשתתפת בהם?

הפקתי והשתתפתי באירועים הראשונים של דיזינגוף סנטר ותחרויות בכל מיני מועדונים שונים.

"Urban Moto Music"
מתחם הברייקדאנס בפסטיבל, הפקתי משנת 2004 ועד היום.

"City vs City"
הפקתי בשנת 2004-2006.

"Battle Of The Year"
אליפות העולם בברייקדאנס שמתקיימת כל שנה בגרמניה, זוהי תחרות הברייקדאנס הכי גדולה שיש בעולם, אני מפיק את התחרות הישראלית וחלק מהארגון הבינלאומי של התחרות.
הפקתי את התחרות משנת 2004, עד עצם היום הזה, זה אירוע הדגל שלנו - "מוקדמות אליפות העולם בברייקדאנס של ישראל", זהו כבוד להיות חלק מהאירוע הבינלאומי המדהים הזה.

"Juniors"
אירוע מאוד חשוב מבחינתי, אני מפיק אותו משנת 2005 עם אלזה שחברה בארגון הברייקדאנס הישראלי. זהו אירוע שנתי שמתקיים בלוד, בו כל רקדני הברייקדאנס הצעירים יכולים לתת ביטוי ליכולתם, הבי-בוי או הבי-גירל הבאים מתגלים שם, אביב כוכב התגלתה שם, לקחה פעמיים מקום ראשון. בתחרות יש שני מקצים - עד גיל 10 ועד גיל 14. זוהי התחרות היחידה שמוגדרת לרקדני ברייקדאנס צעירים.

Internasional Breakdance Event - IBE
תחרות בינלאומית מאוד יוקרתית מהולנד, כל רקדני הברייקדאנס בעולם מגיעים לרקוד, ללמוד, לראות את החידושים בתחום, וכמובן להתחרות בסגנונות השונים.
אני מפיק את התחרות בארץ משנת 2007 בשיתוף עיריית רעננה, המנצח נשלח לייצג אותנו בהולנד.

אוקטוגון
תחרות בינלאומית משוויץ, הפקתי בשנת 2006 בתוך האירוע "Urban Moto Music", הרקדן המתחרה צריך לרקוד בתוך אזור מוגדר שמוקף בסרט, חריגה מהתחום המוגדר פוסלת אותו. זאת תחרות אירופאית גדולה בפני עצמה, המנצח טס לייצג את ישראל בשווייץ בתחרות האוקטוגון הבינלאומית.

"מלך הברייקדאנס"
תחרות ברייקדאנס בפורמט טלוויזיוני בערוץ 1. תחרות הברייקדאנס הטלוויזיונית היחידה שהייתה בארץ, באנו אני והכתב רפי ברבירו עם הרעיון לערוץ אחד, שאימץ את הרעיון.

אירועים נוספים שנטלתי בהם חלק
ברייקדאנס על המים (אירוע שהתקיים בשטח המזרקה במדרחוב העיר בנתניה).
סטריט און דה לוס, שברולט סשן, בת ים סשן, תחרות היפ הופ באקזיט סיטי.
תחרות סקייטבורד במרכז מאיה בנתניה כאשר בחוץ היה פליי ג'אמפר, גרפיטי ותחרות ברייקדאנס.

איך האירועים הגדולים שציינת משקפים את תחום הברייקדאנס בארץ ?

"Battle Of The Year" - זהו האירוע החשוב והמקצועי של סצנת הברייקדאנס בארץ, המנצחים נשלחים לייצג את ישראל באליפות העולם לברייקדאנס.
"Urban Moto Music" - זה היה אירוע חשוב אל מול הקהל הרחב, מגיעים לאירוע כמות גדולה מאוד של אנשים שנחשפים לרקדני הברייקדאנס בארץ. האירוע הזה כבר לא מתקיים לצערי.

צריך לציין שבכול האירועים שהפקתי הבאתי שופטים מקצועיים מחו"ל.
בכל התחרויות גם הפקתי וגם השתתפתי עד שבשנת 2006 נפצעתי קשה ביד ועברתי ניתוח, עד שעברתי את הניתוח היו תחרויות והופעות רבות שהופעתי בהם עם יד חצי בריאה.

באילו תוכניות טלוויזיה/הפקות טלוויזיה הופעתם כקבוצה וכיחידים ?

עשינו המון פרסומות והופעות ואני לא אוכל לזכור את כולם, בתחום הפרסום וההופעות עשינו פרסומת לאדידס, לתפוזינה, לקינדר, הנחתי פינת ברייקדאנס בתוכנית "דיבור צפוף" (תוכנית בערוץ 24 שעסקה בהיפ הופ וכל שבוע הייתה פינת ברייקדאנס), בתוכנית של אלי יצפאן בערוץ 3, "לונדון את קירשנבאום", אייטמים בערוץ 5, חדשות ערוץ 2, חדשות ערוץ 10, תוכניות הבוקר של ערוצים שונים, אייטמים באתרי אינטרנט, אירועים של "רד בול", "מלך הברייקדאנס" בערוץ הראשון, אקזיט בערוץ 10, כוכב נולד בערוץ 2, נולד לרוקד, הדבר הגדול הבא ועוד.

האם אתה גם שופט ברייקדאנס והיכן שפטת ?

שפטתי בכמה תחרויות – אקזיט סיטי, מלך הברייקדאנס, בכל מיני סאשנים, לא יכולתי לשפוט באירועים הגדולים כי לרוב אני המפיק והמנחה שלהם.

מה מאפיין את תרבות הברייקדאנס כיום בארץ ובעולם ?

תרבות הברייקדאנס הגיעה מניו-יורק, אפשר לפשט זאת ולהגיד שזה פשוט סוג של אמריקניזציה, בהרבה אספקטים של חיינו זה קורה שהתרבות האמריקאית מכתיבה את התרבות שלנו, לא רק בתרבות רחוב וברייקדאנס.
גם אירופה משפיעה על תרבות הרחוב הישראלית, אבל בארץ מאוד מושפעים מהסגנון האמריקאי שמתאפיין ביכולות אינדבדואליות, כל הזמן להיות מקורי, כל הזמן להיות על הביט.
האירופאים עכשיו גם הולכים על השורשים של הבי-בוינג, בעבר אירופה הייתה יותר מאופיינת על ידי פאוור מובס, יותר אתלטיקה, לעשות עוד 10 סיבובים על הראש בצורה מטורפת, "ווינמיל נאט קראקר" או ווינמיל כזה או אחר, כל מיני תרגילים מטורפים של פאוור ופחות דגש על להיות על הביט ולהיות מקורי.
פתאום באו הקוריאנים ועשו מיקס של הכול ביחד ויצרו מכונות ריקוד מטורפות, הקוריאנים הם רמה בפני עצמה, Boty קוריאה זאת תחרות ברמה מאוד גבוהה, יש להם משמעת של ברזל, רצון מטורף להצליח.
הבי-בוי המתחיל בקוריאה רואה לאן הוא צריך לשאוף בשביל להתבלט בין הטובים,
אז הוא מבין כמה קשה הוא צריך לעבוד, לעומת מדינות אחרות שבשביל להיות במקום הראשון לא צריך לעבוד כל כך קשה כמו בקוריאה.
בארץ אנחנו קטנים לעומת העולם, זה פקטור של כמות האוכלוסייה וכמות הרקדנים והקבוצות העוסקות בתחום, אך עם זאת ישראל נמצאת במקום טוב בין עשרים המדינות שמצטיינות בברייקדאנס, זה לקח שנים ואנחנו מתקדמים לאט לאט, הסצנה פה יחסית צעירה.
צריך לזכור שרק מתחילת שנות האלפיים התחיל התחום לחזור ולהתפתח בארץ,
לפני כן לא היה פה כלום, בחו"ל ישנה רציפות משנות השמונים ועד היום, אומנם הייתה לברייקדאנס נפילה קשה בגלל עליית הדיסקו, אבל התחום לא נעלם, רקדנים המשיכו לרקוד ושמרו על הגחלת, התחרות U.k championship (אליפות הברייקדאנס של אנגליה) המשיכה כל הזמן משנות ה-80 ועד היום, גםהתחרות "Battle Of The Year" המשיכה כל הזמן מתחילת שנות ה-90 ועד היום, בהרבה מדינות זה לא נעלם, הברייקדאנס פשוט היה באנדר-גראונד.
בסוף שנות ה-90 הכול השתנה, השיר של "Run dmc" נתן מתנה ענקית לתחום הברייקדאנס ולרקדני הבי-בוינג והרים אותו חזרה למיינסטרים, כל קליפ שני ב- Mtv היום הוא עם ברייקדאנס, הברייקדאנס חזר לטלוויזיה, לתוכניות, לראיונות, התפתחו הרבה תחרויות ברייקדאנס גדולות במדינות שונות.
בכל מדינה שיש בה תרבות רחוב מפותחת יש תחרות ברייקדאנס בינלאומית עם קונספט ייחודי משל עצמה, אז יש היום המון סוגי תחרויות בכל העולם.
חמשת התחרויות המרכזיות הם: "U.k Championship" ,"Battle Of The Year" העולמית,
R16 בקוריאה, IBE בהולנד ובארה"ב יש את Free Style Sesion.
בארץ יש כיום פריחה של הפקות בתחום הברייקדאנס, זאת יוזמה ברוכה, אירועים עוזרים לפתח את התחום, אני עוזר להפקות נוספות להתפתח כי זאת הדרך הנכונה לפתח את התחום, חשוב לי להביא את הרמה של חו"ל לארץ.

מי הם הקבוצות הפעילות כיום בארץ ?

ג'יני פוקס, סטייל ויזן, ברייקרהוליקס, פלייבה קושר, אלאפנקס, אן סטופאבולס, גרמפא ויליג' (יענו כפר סבא), שאולין, טינ אינגיריס סטייל, באטל סטורם, ארדיז און פייר, רוקן סטייל, לוק אט אס, וכמובן "אריות ציון".
כמו שנאמר קשה לשמור על קבוצה פעילה, זה קשור לדבק בין האנשים.
עכשיו יש המון קבוצות חדשות בארץ, הנכדים (התלמיד של התלמיד שלמד אצלך)
הם אלו שמקימים את הקבוצות החדשות וזה מראה על חדשנות והתפתחות יפה מאד של התחום בארץ.

האם יש לך קשר עם אומני ברייקדאנס אחרים מן העולם ?

יש לי קשר עם המון, יותר עם המובלים בתחום וזה נובע מהעיסוק שלי בהפקות – הבאת שופטים ואומנים אורחים.
כל שנה יש כנס של כל מפיקי "Battle Of The Year".
אני בקשר עם: סטורם, סאלח, למין, קרייזי, לילו, איברהים, מאוס, ורטן, אליאנס, משין, ג'סט דו איט ועוד רבים וטובים.

מהו הרכב "אריות ציון" כיום ?

אנחנו משפחה, משפחת "אריות ציון", עברנו המון גלגולים במשך השנים ויש עליות וירידות כמו בכל קבוצה.
אנחנו כיום קבוצה מקצועית לכול דבר, כמו להקות המחול, אנחנו שמים דגש על אימונים מסודרים ומשמעת קבוצתית.
אנחנו יותר בוגרים בממוצע מהקבוצות האחרות, עם יותר ניסיון בתחרויות, באירועים, הרזומה שלנו יותר ארוך, אנחנו הרבה זמן ביחד, כמו משפחה גדולה.
חשוב לי שבקבוצה האנשים יהיו מקצועיים, רציניים ואחראיים, עם ראש על הכתפיים.

איזה רקדן או להקה מהווים השראה בשבילך ובשביל הקבוצה ?

קבוצות ברייקדאנס מחו"ל שנמצאות ברמה הגבוהה ביותר - אקספראשיין, גמבלרס,לאסט פור וואן, פייס טי, סמוקימון, גבה ווקיז, סופר קרו, אוי קורו ועוד רבים וטובים. פוקימון חזקים מאד, ב- 2004 הם היו האלילים שלנו, עלינו לפניהם לבמה ב- "Battle Of The Year", לפנינו הופיעו מכונות הריקוד הקוריאניות "גמבלרס", היינו בין שתי קבוצות חזקות מאוד שהערצנו ואנחנו אריות ציון מישראל היינו הכי חדשים והופענו בין שתי הקבוצות המעולות הללו שאותם הערצנו.

מה היה הרגע המרגש בקריירת הברייקדאנס שלך?

בתחרות "Battle Of The Year" של שנת 2004, "אריות ציון" עלו להופיע ולייצג את ישראל. היה בוז נוראי מהקהל בגלל שאנחנו ישראלים, המנחה עצר את התחרות ונתן הרצאה מאלפת לקהל על כך שברייקדאנס זה לא פוליטיקה, זאת אהבה לריקוד ולהיפ-הופ, ושהיפ-הופ לא קשור לדת, מין או גיל, הוא נזף בקהל על כך שאינו תומך בקבוצה שעולה לרקוד, על כך שזהו בית של ההיפ הופ ואנחנו תומכים בהיפ הופ ולא בתרבות של אפליה, ואחרי הנאום הזה עלינו עם תשואות.
עשינו בהופעה עצמה כל מיני דברים מדליקים, הופענו עם אביזרים, שמנו מסכות כמו בקליפ "מותחן" של מייקל ג'קסון.
בקהל היו 10,000 איש, הרבה רקדנים כמונו שמבינים את הריקוד ואת תרבות הרחוב והם נתנו לנו כבוד של מחיאות כפיים ותשואות.
בחלק האחרון של המופע שלנו, היה קטע ריקוד של ישראלים מול ערבים, קטע שעסק בשלום, שלושה מאיתנו התחפשו לערבים לבשו כאפיות ושלושה התחפשו ליהודים דתיים ולבשו ציציות וכיפה, התפתח קרב ברייקדאנס בין ערבים ליהודים,
ואז עצירה ברגע השיא של הקרב, רוס אליהו עלה עם ז'קט והפריד בינינו וברקע
שמעו את הנאום המפורסם של מרטין לותר קינג - "I have a dream", ואז נכנס השיר של ג'ון לנון "Imagine" ואנחנו בהילוך איטי עושים לחיצת יד, חיבוק בין ערבים ליהודים וכל הקהל צועק כמו משוגע וואאווווו !!!!!
גל אדיר של קול שטף את הבמה, כולנו על הבמה הרגשנו אותו, זה היה הרגע המרגש ביותר בקריירה שלי, הרגשתי נימלולים בכל הגוף, כל פעם שאני רואה את הוידיאו של המופע אני נזכר בכל מחדש.
כשסיימנו להופיע, ירדנו מהבמה ובדרך פגשנו את רקדני הרכב "פוקימון" שבדיוק עלו לרקוד, הם חיבקו אותנו בהתרגשות ושיבחו אותנו על המופע ועל הקטע של השלום בין יהודים לערבים.
צריך לומר שפוקימון הם מוסלמים מצרפת, התחבקנו איתם, הייתה אהבה באוויר.
לקבל מרקדני ברייקדאנס שאתה מעריץ פידבק כזה, זה יותר ממדהים.

מה דעתך על התוכנית "לא נפסיק לרקוד" (או בשמה ההיסטורי "מלחמת העולמות") ?

ניסו לעשות משהו מאוד יפה, לשים את ההיפ הופ והברייקדאנס על הבמה,
אבל היה אפשר לעשות זאת יותר טוב, העונה הראשונה, השנייה והשלישית של
"נולד לרקוד" היו טירוף, פה הם פספסו, אין את הטירוף הזה וחבל שכך.
מה שכן, מגיע הרבה כבוד לנופר חסן על הניצחון !!!
באמת הגיע לה, אנחנו מכירים טוב כי היא הייתה רקדנית בקאסט של המופע
"רוקדים ברחוב" עד לפני שנה, היא באמת תותחית.

מהם האירועים ש"אריות ציון" משתתפים בהם כיום ?

התפתחנו מאוד ברמה המקצועית, אנחנו מופיעים במופע "רוקדים ברחוב",
זהו מופע ברייקדאנס תיאטרלי עם מסר חינוכי, מופע של 50 דקות שמאושר
"סל תרבות". המופע מציג בפני בתי ספר ברחבי הארץ, התחיל משנת 2006 ועד היום עשינו כבר מעל 3000 הופעות, שבעה רקדנים משתתפים, כל ההרכב היום של רוקדים ברחוב הוא מ"אריות ציון".
אנחנו עושים המון אירועים עסקיים, חברות מהגדולות במשק מזמינות אותנו להופיע בכנסים שלהם, באירועי העובדים כמו מסיבות פורים ועוד.
אנחנו מופיעים בהמון אירועים פרטיים. למשל, באירועי בר מצווה בנינו מסלול מיוחד לחתן הבר מצווה – מסלול "אתה הכוכב" (או "את הכוכבת" לכלת בת מצווה),
שמים את חתן בר המצווה במרכז ההופעה, עושים איתם מופע משותף עם כוריאוגרפיה ייחודית, החתן מצטרף באמצע המופע לרקדני הברייקדאנס.
זה מפתיע את הקהל שהנער רוקד ועושה ביצועים, מסיימים את המופע בפירמידה של כל הרקדנים יחד עם החתן במרכז הבמה עם הידיים מונפות אל על, זה שלאגר, זה נתון אנרגיה, נותן לקהל חשק לקום לרקוד.
אנחנו רואים את זה גם באירועים העסקיים, איך אנשים מבוגרים נדלקים וקמים לרקוד, ריקוד זה משהו שמשותף לכולם, מבוגרים וצעירים כאחד.

איך אריות ציון משתלבים בתיעול אלימות לאומנות ?

אני עוסק המון בתחום החינוכי וזה מעסיק אותי מאוד, פיתחתי את המופע "רוקדים ברחוב", זה מופע שמתעל אלימות לאומנות, מופע עם מסר חיובי, מסר נגד אלימות בקרב בני נוער וילדים בבתי ספר, המופע מצליח כי מעבר לברייקדאנס שמאוד מדבר אל הנוער יש גם את המסר החינוכי, המופע מדבר גם אל התלמידים וגם אל המורות והרכזות שרוכשות את המופע בידיעה שיש פה משהו מעבר לריקוד.

מהי תנועת הריקוד האהובה עליך ?

יש הרבה תנועות שאני אוהב, לא משהו ספציפי.
אני אוהב רקדנים שיודעים לזורם על המוזיקה, רקדן שיודע להביע את המוזיקה בתנועות, זאת הגדולה של הבי-בוי, הגדולה של רקדן, לדעת להתחבר למוזיקה.
הייתי במסיבה באמסטרדם, מסיבת היפ הופ והייתה הופעה חיה של מוזיקת ג'אז, הלהקה שם ניגנה מוזיקה מאוד טובה לברייקדאנס, לא היו שם בי-בויז בכלל, רקדנו אני ועידן ברנס כל הלילה, הצטרפו אלינו שני רקדנים מלהקה מקצועית של ג'אז, איזה רקדנים מדהימים, רוקדים על הביט, עשו דברים מדהימים, אתה רואה שזה רקדן,
בן אדם שמרגיש את המוזיקה, היה כיף אדיר, אתה מקבל אנרגיות ריקוד טובות מרקדנים שהם לאו דווקא בי-בויז.

מהי אופנת ברייקדאנס ?

אין אופנת ברייקדאנס ספציפית, יש את תרבות היפ הופ שמורכבת מכמה אלמנטים: ברייקדאנס, גרפיטי, די.ג'י, וראפ ויש לתרבות ההיפ הופ לבוש מאוד מאופיין של היפ הופ וזה גם מה שמאפיין את אופנת הברייקדאנס/ביבוייז.

מה צריך בשביל להיות רקדן ברייקדאנס מקצועי ?

בכדי להיות בי-בוי מקצועי צריך להיות מסור לאומנות שלך, לחשוב כל היום על הדבר הבא, על האימון הבא, על התחרות הבאה.
להתאמן כל הזמן, צריך כושר, תזונה נכונה, אורח חיים של ספורטאי לכל דבר.
כל אחד יכול להיות בי-בוי אבל בכדי להגיע לרמה מסוימת צריך לפתח שרירים וגמישות ולהיות מסור לריקוד, אם מתאמנים שלוש ארבע שעות ביום אפשר להגיע לרמה מקצועית גבוהה.
קח לדוגמא את "קרייזי", הוא רקדן שווצרי בן 46, בפגישת מפיקי "Battle Of The Year" האחרונה, הלכנו למועדון לרקוד, "קרייזי" רקד כל הלילה, עשה דברים מטורפים,
עשה פאוור מובס קשים לביצוע, הוא שומר על עצמו, כל בוקר הוא עושה חצי שעה מתיחות, מצחצח שיניים עם רגל אחת באוויר, "קרייזי" הוא מטורף! כשמו כן הוא.
דביר רוזן - מנהל ומייסד בית אומנויות תרבות רחוב (Street Art Production)
ומייסד הרכב הברייקדאנס "אריות ציון".


דביר רוזן
מהו היפ הופ ?
ברייקדאנס | ההיסטוריה
ברייקדאנס | בישראל
לימוד תרגילי ברייקדאנס
לימוד ברייקדאנס | פופינג
ברייקדאנס | היסודות
ברייקדאנס | האסכולות
ברייקדאנס | שילוש קדוש
ברייקדאנס | הגרעין
ברייקדאנס | איך מתחילים
ברייקדאנס-אליפות העולם
ברייקדאנס לאירועים
היפ הופ | המילון השלם
משרד
03-5499755
 
מנהלת השיווק
052-8555477
 
ראשי | אודות | אומנים | אירוע פרטי | אירוע עסקי | הפקות | הלקוחות שלנו | מפת האתר | צור קשר

 

   

אריות ציון| ברייקדאנס| פארקור| גרפיטי| רקדני היפ הופ| ראפ| סקייטבורד| רולר בליידס| ביט בוקס| טקטוניק| אופני פעלולים|

ריקודי רחוב| רקדניות לאירועים| תקליטן לאירועים |

האומנים

   

פסטיבל תרבות הרחוב הבינלאומי | אליפות ישראל בריקודי היפ הופ|

פלאש מוב

הפקות

   

בר מצווה אטרקציות| ריקוד לבר מצווה| ברייקדאנס לבר מצווה|

כניסה לבר מצווה| קליפ בר מצווה| דרשה לבר מצווה| תקליטן לבר מצווה| הפקת בר מצווה| הפעלות לבר מצווה| רעיונות לבר מצווה| תוכנית לבר מצווה| בר מצווה בכותל| ברכות לבר מצווה| טיפים אטרקציות לבר מצווה| bar mitzvah|

בר מצווה

   

בת מצווה אטרקציות| ריקוד לבת מצווה| קליפ לבת מצווה| סרטונים בר מצווה בת מצווה| טיפים אטרקציות לבת מצווה| תקליטן לבת מצווה | הפקת בת מצווה | תוכנית לבת מצווה |

בת מצווה

   

אטרקציות לחתונה| ריקוד חתן כלה| כניסה לחתונה| ריקוד לחתונה| קליפ חתונה| תקליטן לחתונה| רקדנים סמוייםדיל לחתונה| אטרקציות למי הולדת|

חתונה

   

חג חנוכה| פעילויות לפורים| חג פסח| יום העצמאות | אטרקציות לאירועים

חגי ישראל

   

תחרות ברייקדאנס| ללמוד ברייקדאנס| סרטוני ברייקדאנס| חוג ברייקדאנס| סדנאות לאירועים| מילון היפ הופ| קידום מכירות| שיכור קופץ על רקדן ברייקדאנס| break dance| מופע פארקור| ברייקדאנס עם אריות ציון בפייסבוק| הופעות ברייקדאנס| כניסת בר מצווה| פעילויות לנוער |

קישורים

   

© 2005-2013 כל הזכויות שמורות לבית אומנויות תרבות רחוב

 

שיווק באינטרנט ע"י חברת "שיווקום"

 
   
CyberCity | בניית אתרים