מאמרים / כתבות
אמנות תרבות רחוב בישראל
אומנות תרבות רחוב בישראל
ראיון עם דביר רוזן - מנהל ומייסד "בית אומנויות תרבות רחוב"
מהם אומנויות תרבות רחוב ?
בעידן שלאחר מהפכת התרבות של המוסיקה האלקטרונית
אמנויות תרבות רחוב באירועים והפקות
קונספט ייחודי, מפולפל ועכשווי
הקדמה
לפני כעשור חזר ריקוד הברייקדאנס לתודעת הציבור לאחר שדעך בעקבות עליית ריקוד הדיסקו שהשתלט על המועדונים ולבבות האנשים. הברייקדאנס גם גרר עימו מעלה את אומנויות הרחוב השונות. בשל כך התיישבנו לראיון עם דביר רוזן - מייסד "בית אומנויות תרבות רחוב", מייסד הרכב הברייקדאנס הותיק "אריות ציון", יו"ר ארגון הברייקדאנס הישראלי, מפיק תחרות הברייקדאנס הראשית בישראל - "Battle Of The Year" ואחד הדוחפים והמפתחים העיקריים של סצנת תרבות הרחוב בארץ.
איך הוקם "בית אומנויות תרבות רחוב" (Street Art Production) ?
התחלתי בתחילת שנות ה-90 בתור רקדן ברייקדאנס, הקמתי את הרכב הברייקדאנס "אריות ציון" ולאחריו הקמתי את ארגון הברייקדאנס הישראלי. ארגנו תחרויות, אירועים והפקות, התחילו להתנקז אליי כל מיני פניות על אומניות רחוב אחרות, אומניות רחוב שנושקות לתחום הברייקדאנס, כמו: פארקור, גרפיטי, ראפ, די.ג'י (תיקלוט רחוב), סקייטבורד, רולרבלייד ועוד. התחלתי לעבוד עם אומנים מכל הקשת של תחום אומנויות הרחוב עד שבהפקה מסוימת סיפקתי קבוצות אומנים מכל תחומי תרבות הרחוב. שמתי לב שקיים צורך להקים ארגון שיקבץ ויאחד תחת קורת גג אחת את כל אומנויות הרחוב, ארגון שיפיק את האירועים, את הופעות ואת ההפקות בתחום זה. בית אומנויות תרבות רחוב (Street Art Production) עושה בדיוק את זה.
מהי תרבות רחוב ?
זוהי אומנות שצומחת מהרחוב, עיסוק עם פן אומנותי, אומנות עם קונספט. כמובן שלא כל המצאה אמנותית הזויה הופכת לתרבות רחוב, זה צריך לתפוס אחיזה בקהל, שיאהבו להתעסק עם זה, שיהפוך לדרך חיים ולפרנסה אצל אחדים ולתחביב אצל אחרים. אלו שמתעסקים באומנות רחוב באופן מקצועי ויומיומי מפתחים את זה למעבר, זה מאוד אישי כמו אצל כל אומן. אומנות רחוב תמיד התחילה באנדר-גראונד, התחילה כמשהו מאוד אישי של אומן ובשלב מסוים פרצה החוצה והופצה, הקהל הרחב התחבר לכך כי הייתה לזה אמירה תרבותית ואומנותית, אם הברייקדאנס היה נשאר רק במסיבות הפרטיות בניו-יורק או ברכבת התחתית ולא היו מצלמים את זה ועושים רעש, אז היום לא הייתה מתפתחת סצנה עולמית של אומנות ברייקדאנס ושל בי-בויינג.
מה הם התחומים בהם עוסק "בית אומנויות תרבות רחוב" ?
בית אומנויות תרבות רחוב עוסק בהופעות ובהפקות של אומנות רחוב. בתחום ההפקות אנו מפיקים אירועים שונים בהם משולבת אומנות רחוב, אנו מספקים כוריאוגרפיה ייחודית, ייעוץ קריאטיב, הפקת תוכן ייחודי. אנו מספקים הופעות ייחודיות של אומנויות תרבות רחוב:
ברייקדאנס - הרכב אריות ציון.
היפ הופ - רקדני היפ הופ לאירועים.
גרפיטי - הרכב צבעים אורבאניים.
ראפ - אומני הנחייה ושירה לאירועים.
ביט בוקס - יצירת מוזיקה בעזרת הקול בלבד.
די.ג'י - תקליטן לאירועים.
פארקור - הרכב IPT.
סקייטבורד - הרכב גלגלי האש.
רולרבליידס - הרכב גלגלי האש.
אופניי פעלולים - הרכב גלגלי האש.
באילו עוד תחומים אתה מתעסק ?
ממשיך לרקוד ברייקדאנס עם הרכב אריות ציון(דף ההרכב >>> ברייקדאנס).
עושה כוראוגרפיות, קריאטיב להפקות והופעות, מעלה מופעי תרבות רחוב, משלב אומנות רחוב כקונספט באירועים עסקיים ופרטיים, מפיק את תחרויות הברייקדאנס הארציות לבוגרים ולנוער בתור היו"ר את ארגון הברייקדאנס הישראלי. מנסה ליצור חדשנות, ליצור וליישם רעיונות חדשים בתחום אומנויות הרחוב - שילוב אומנויות רחוב כקונספט באירועים, שילוב בין אומנויות הרחוב השונות (ברייקדאנס עם סקייטבורד, פארקור עם ברייקדאנס, שילוב וידיאו ארט עם אומנויות תרבות הרחוב). קיבלתי תגובות חיוביות מהארץ ומהעולם על המופעים שהפקתי, ממפיקים, מאנשים שעובדים איתי, מהקהל הרחב. דוגמא למופע שפיתחתי יחד עם חברת ראש חוצות הוא מופע הצלליות שמשלב ברייקדאנס עם וידאו ארט בצורה מאוד מתוחכמת.
איך תורם "בית אומנויות תרבות רחוב" לתחום תרבות הרחוב בארץ ?
בית "אומנויות תרבות רחוב" שם על המפה בארץ את אומנות תרבות הרחוב ברמה המקצועית ונותן לה ביטוי באינטרנט, מול חברות הפקה ומפיקים, מול עיריות, מול היכלי תרבות ועוד גופים רבים. אנו נותנים פתרון בהתנהלות היומיומית מול גופים או יחידים שהיו רוצים לצרוך או להגיע לאומנויות האלו ולתרבות זו. אנו ארגון שנותן מענה לדרישות המקצועיות והאמנותיות שעולות - אם זה לאירועים, להפקות, לקראטיב, להתאמת הקונספט לאירוע, לדרישות הלקוח ליצירת חדשנות עם תרבות הרחוב שמתפתחת כל העת. לקוח פרטי, מפיק או הפקה אינם יכולים להתנהל מול אומני רחוב רבים, הרבה מהם צעירים שצריכים משמעת, ארגון וליטוש בשביל להפיק הופעה מקצועית ולעלות אותה על במה, להעמיד איתם כוראוגרפיה, להתאים לה מוזיקה נכונה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים.
מה הייחודיות שלך מול ארגונים המתעסקים בתרבות היפ הופ ?
דבר ראשון, אין בארץ עוד ארגון שעוסק ומאגד את תרבות הרחוב תחת קורת גג אחת. הגופים שמתעסקים בהיפ הופ בארץ הם אלו שבעיקר עוסקים במוזיקה, לזה יש שוק ואלו מוצרים שאפשר למכור. מבחינת תחום ריקוד בהקשר של תרבות ההיפ הופ, אין ממש מישהו שמתעסק בכך, אנחנו די בלעדיים בתחום הזה, יש עוד קבוצות ברייקדאנס בארץ שמתקדמות יפה, ישנם בתי ספר לריקוד וסטודיו שמתעסקים בלימוד היפ הופ ויש המון מסיבות היפ הופ בארץ, אבל אין גוף שממש מקדם את זה מבחינה אמנותית ומקצועית עם אומנים מהשורה הראשונה ושמארגן אירועים מקצועיים ותחרויות מקצועיות בתחום הזה.
איך אתה רואה את עתיד תרבות הרחוב בישראל ?
תרבות הרחוב בארץ ממשיכה להתפתח ולצמוח, אם נעשה את העבודה שלנו כמו שצריך אני מאמין שהיא תגיע למקומות נשגבים וגבוהים - להיכנס לפרויקטים תרבותיים ואמנותיים שלא היו מעלים על דעתם להכניס אומניות תרבות רחוב שאינן כביכול ממוסדים ומהאסכולה של הבלט והמודרני. שיעריכו את תרבות הרחוב כאומנות מקצועית ותרבותית המגיעה גם לרמות גבוהות של אמירה וביקורת תרבותית. חלק מהיעדים והחזון של "בית אומנויות תרבות רחוב" הם להגיע לחו"ל עם האומנים, ההפקות, וההופעות שלנו, לייצג את ישראל ואת אומנות הרחוב הישראלית גם בחו"ל, לייצג את ישראל דרך אומנות הרחוב.
למי פונה "תרבות הרחוב" ?
ישנה תפיסה שזאת תרבות שפונה רק לצעירים, זאת טעות, זאת תרבות שמתאימה לכל הגילאים - מבוגרים וצעירים יחדיו, גם מבוגרים יכולים ליהנות מאומנות רחוב מקצועית. נכון, יותר צעירים מיישמים אותה ועוסקים בה, אך גם מבוגרים יכולים ליהנות מלצפות בה, זאת תרבות אנרגטית ועכשווית. דוגמא טובה לכך הם אומניי הרחוב שתמיד נוצרת סביבם טבעת אנושית של קהל מסוקרן, הם גורמים גם למבוגרים לעצור וליהנות מהמופע, זאת תרבות שמתאימה לכל הגילאים.
מיהו הקהל שצורך "תרבות רחוב" ?
הצעירים מיישמים ועוסקים בתרבות הזאת באופן יומיומי, היא מגיעה אליהם מהאינטרנט, מהטלוויזיה, מהרדיו, הם הרבה פחות עסוקים מהמבוגרים ופתוחים לדברים חדשים. חברות עסקיות יכולות להשתמש בתרבות הרחוב ולהגיע לכלל האוכלוסייה, לא רק לצעירים, לדוגמא: הראפ התפתח מאוד בארץ והראפר סאבלימינל מגיע לכל שכבות האוכלוסייה וכולם נהנים מהשירים שלו, מבוגרים וצעירים כאחד. בכל אירוע עסקי או פרטי שאנחנו מופיעים, האנרגיות של ההופעות משפיעות גם על המבוגרים, הם נדבקים בחיידק , אם זה ברייקדאנס, גרפיטי, או תעלולי האקרובאטיקה של אומניי הפארקור, הם נכנסים ל"וואיב" של הרחוב והמגניבות.
מה הנגיעה של "בית אומנויות תרבות רחוב" לחינוך ?
החיבור הוא מאוד רחב וגדול, ואנו הולכים להרחיב אותו בשנה שנתיים הקרובות ולהגיע ליותר בתי ספר כמו עם המופע הברייקדאנס החינוכי שפיתחתי "רוקדים ברחוב". זהו מופע שמתעל אלימות לאומנות, מופע עם מסר חיובי, מסר נגד אלימות בקרב בני נוער וילדים בבתי ספר. המופע מצליח כי מעבר לברייקדאנס שמאוד מדבר אל הנוער יש גם את המסר החינוכי, המופע מדבר גם אל התלמידים וגם אל המורות והרכזות שרוכשות את המופע בידיעה שיש פה משהו מעבר לריקוד. אנו רוצים להגיע לחינוך עם כול אומנויות תרבות הרחוב, כל האומנויות הללו מאוד מדברות אל בני הנוער ואפשר להשתמש בהם ככלי להעברת מסרים חינוכיים שאנו רוצים להעביר לבני הנוער ולילדים שלנו - אם זה נגד אלימות, נגד סמים, חינוך להקשבה, חינוך לבריאות וספורט, עזרה לזולת, קבלה של השונה בחברה, ועוד מסרים רבים. לתעל את כל האלימות והאנרגיות השליליות לאומנות, למעשים ולדברים חיוביים, זה מאוד חשוב לנו ונמצא במקום הראשון בסדר העדיפויות שלנו.
האם יש לך קשר עם אומני תרבות רחוב אחרים מן העולם ?
אני חלק מארגון בינלאומי לתחרויות הברייקדאנס בעולם שנקרא "Battle Of The Year". זאת רשת בינלאומית מאוד רחבה שנציגות שלה קיימת כמעט בכל מדינה בעולם, בכל מדינה קיימת קבוצת מארגנים או מארגן שהוא הנציג שמארגן את אליפות הברייקדאנס באותה מדינה. לעיתים צריך לעבור דרך אליפויות אזוריות עד שמגיעים לתחרות העולמית שמתרחשת בגרמניה. זאת הפקה שהתחילה ב- 1990 בגרמניה בלבד עם כמה מדינות שכנות שהגיעו לייצג, ומשנה לשנה התפתח לאירוע רחב היקף המאגד ארצות רבות מהעולם כולו. פעם בשנה ישנה פגישה מאוד רצינית של כל המארגנים מרחבי העולם שבאים לכנס הנערך על פני סוף שבוע שלם, ודנים בנושאים שונים - התייעלות, התפתחויות, התייעצות, חסויות, שיתופי פעולה ועוד.
אומנות תרבות רחוב בישראל
בית אומנויות תרבות רחוב שם על המפה בישראל את אומנויות הרחוב השונות, ראיון עם דביר רוזן - מנהל ומייסד "בית אומנויות תרבות רחוב".
מהם אומנויות תרבות רחוב ?
בעידן שלאחר מהפכת התרבות של המוסיקה האלקטרונית
תרבות עולמית
תרבות "אומנויות הרחוב" מניעה את ההתרחשויות והפעילות בתחומי תרבות רבים בקרב צעירים בערים הגדולות בעולם. תרבות זו אשר מקורותיה במטרופולינים של ארה"ב ואירופה מהווה בעשור האחרון מרכיב מרכזי בחייהם של הצעירים בישראל.
סגנון חיים אורבאני
סגנון החיים האורבאני הצליח לכבוש מעמד בקרב שכבה רחבה של אכלוסיה: צעירים, אופנתיים, "קוליים", בעלי מקצועות חופשיים ואחרים אשר אימצו את הסממנים והמאפיינים התרבותיים של מה שנהוג לכנות "תרבות הרחוב" כמרכיב דומיננטי בתרבות הבילוי שלהם.
תרבות ההיפ הופ
תרבות רחוב מרכזה בתרבות של זרם היפ הופ שצומחת ברחובות הערים הגדולות שמאופיינת בתרבות "פריסטייל" של מוסיקת ראפ, ריקודי ברייקדאנס, פעלולי סקייטבורד, תקליטן, אמנות גרפיטי, אומני פארקור, אומני ביטבוקס, אומני רולר בליידס ואומני אופני פעלולים.
שפע תרבותי חסר גבולות
בעידן שלאחר מהפכת התרבות של המוסיקה האלקטרונית מהווה "תרבות הרחוב" אמירה חדשה ועכשווית של פתיחות חסרת גבולות המאפשרת שפע של סגנונות ורעיונות של" וואיב" מחוספס וצבעוני. כמו בערים הגדולות בעולם, כדוגמת ניו יורק, ברלין או ברצלונה, תרבות הרחוב היא זו המובילה את משפיעי דעת הקהל אל "הדבר הבא" – התרבות החדשה, תרבות אורבאנית אותנטית, חיה, בועטת, מרגשת המגיעה הישר מהרחוב.
כותב המאמר
דביר רוזן | מנכ"ל בית אומנויות תרבות רחוב.
שילוב אומנויות תרבות רחוב באירועים והפקות
קונספט ייחודי, מפולפל ועכשווי
אומנויות תרבות הרחוב – מהרחוב לעולם
תרבות אומנויות הרחוב מניעה את ההתרחשויות והפעילות בתחומי תרבות בקרב צעירים בפרט ובקרב האוכלוסייה הרחבה בכלל. תרבות זו אשר מקורותיה במטרופולינים של ארה"ב ואירופה מהווה בעשור האחרון מרכיב מרכזי בחייהם של הצעירים והחברה בישראל. סגנון החיים האורבאני הצליח לכבוש מעמד בקרב שכבה רחבה של אוכלוסיה צעירים, אופנתיים, קוליים ובעלי מקצועות חופשיים אשר אימצו את הסממנים והמאפיינים התרבותיים של מה שנהוג לכנות "תרבות הרחוב", או "תרבות ההיפ הופ" כמרכיב דומיננטי בתרבות הבילוי שלהם.
תרבות זו מכילה רבדים וזרמים רבים, נמנה את העיקריים שבהם:
רובד המוסיקה שכולל בתוכו ראפ ותקלוט הדי.ג'י.
רובד הריקוד שכולל בתוכו ברייקדאנס, היפ הופ וזרמים נוספים של ריקודים.
רובד הספורט שכולל בתוכו פארקור, סקייטבורד, רולרבליידס ואופני פעלולים.
רובד האמנות שכולל בתוכו גרפיטי ותתי זרמים שלו.
בעידן שלאחרי מהפכת תרבות המוסיקה האלקטרונית מהווה תרבות הרחוב אמירה חדשה ועכשווית של פתיחות חסרת גבולות המאפשרת שפע של סגנונות ורעיונות של "וואיב" מחוספס וצבעוני. בערים הגדולות בעולם - ניו יורק, ברלין, ברצלונה ואחרות, תרבות הרחוב היא זו המובילה בקרב משפיעי דעת הקהל לעבר "הדבר הבא" - התרבות העולה, תרבות אותנטית הבאה מהרחוב – תרבות חיה, בועטת ומרגשת.
אנרגיית אומנויות תרבות הרחוב – מהאומן לקהל
בכל הרחובות המרכזיים בערים הגדולות ברחבי העולם מתקיימות תדיר הופעות של אומניי רחוב שסביבם תמיד נוצרת טבעת אנושית של קהל מסוקרן שמקיף אותם מכל עבר, קהל של עוברי אורח שעצרו לרגע את שגרת יומם ומביטים בהשתאות באומניי הרחוב המציגים את כישוריהם הייחודיים גורמים לקהל לתחושת הפנוט, פליאה וצמא לעוד.
הפקת אומנויות תרבות הרחוב - מהרחוב לאירוע
שימוש באומנויות מתרבות הרחוב באירועים מפיחה בקהל תחושה זהה לזו החשים אלו המביטים באומנים המציגים ברחוב, הקהל מהופנט מיכולתם הגבוהה של האומנים, מכישוריהם, מהיכולת להניע את גופם ולהשתמש בו ככלי בצורה ספורטיבית, ייחודית ומופלאה, האירוע מקבל משב רוח קליל ואנרגטי המכניס בקהל רוח צעירה ושובבה.
עם אומנויות הרחוב השונות ניתן ליצור שילובים מעניינים בין סגנונות הרחוב השונים והתוצאה מניבה מופע במה ייחודיי המשלב אלמנטים אומנותיים של אקרובטיקה, ריקוד, ציור, מוזיקה, קצב ווידאו.
באירועים כמו "Urban Moto Music" המבוססים על טהרת תרבות הרחוב, הציבו את אומנויות הרחוב במרכז מהותו של האירוע הנחשב למצליח מאד בקרב הצעירים ופונה בעיקר לקהל יעד צעיר. באירועים ופסטיבלים אחרים המחפשים אווירה רעננה וצעירה ולאו דווקא פונים לקהל יעד צעיר ראו לנכון לשלב אומנויות רחוב שונות במהלך האירוע או הפסטיבל, הסיבה לכך הינה הצורך ביצירת אווירה חדשנית, עכשווית, צעירה ומפתיעה באירוע.
בשנים האחרונות חלה עליה חדה באירועים העסקיים שראו לנכון לשלב במהלך האירוע אומנויות "תרבות רחוב", לשלהב את העובדים ומוזמני האירוע במופע ברייקדאנס מרענן וקיצבי לאחר יום גדוש בהרצאות או בשילוב ספורטאי פארקור אורבאניים הקופצים מהבמה במפגן אקרובאטי מרשים וגורמים לקהל להגיב בהתלהבות מהדהדת - "ואוו".
אומנויות הרחוב המזוהות בעיקר עם הצעירים תופסות בשנים האחרונות נתח נכבד באירועים מעונבים ורשמיים, תרבות המזוהה בעיקר עם הקהל הצעיר מצליחה להגיע לקהל מבוגר שמוצא את הקלילות בנפשו.
תפוצת אומנויות תרבות הרחוב – מהרחוב להמונים
אומנויות הרחוב מצאו ביטוי נרחב בערוצי המדיה השונים, מערוצי מוזיקה ותכניות בידור ועד שירי היפ הופ המושמעים תדיר ברדיו. תכנית הריקוד הפופולארית "לא נפסיק לרקוד" שמשודרת בערוץ 2 בפריים טיים, לקחה את תרבות הרחוב ועימתה אותה אל מול תרבות המחול, סגנון הרחוב אל מול סגנון הסטודיו. "לא נפסיק לרקוד" היא דוגמא לפופולאריות העצומה שתרבות הרחוב הגיעה אליה מאז שהמייסדים בשנות ה-70 שהתחילו את תרבות הרחוב שכבשה את העולם - רקדני ברייקדאנס שצמחו בפינת הרחובות בדרום הברונקס בניו-יורק ועשו ברייקים (שבירות) לקולות הסקרצ'ינג (הזזת התקליט) שהפיקו הפטפונים בין שיר לשיר. בתוכנית לא נפסיק לרקוד רחבת הריקודים היא שטח מלחמה כמו ברחוב, רקדני ברייקדאנס מתייחסים לריקוד על הרחבה כאל מלחמה כפי שעשו ראשוני רקדני הרחוב במלחמת כנופיות הריקוד לפני 30 שנה, לא מלחמה פיזית אלא מלחמה בריקוד, בסטייל, בסגנון, במקוריות, מלחמה בה הברייקר צריך לתת את הכול בשביל לנצח. מי שיפתיע בביצועים מקוריים, יפגין שליטה מלאה בביצוע, באיזון בכניסה לתרגיל ורכות נעימה ביציאה ממנו, הוא המנצח האמיתי.
אומנויות תרבות הרחוב בחינוך – תיעול אלימות לאומנות
בתרבות הנוער כיום בכול העולם מהווה תנועת אומנויות הרחוב שבתוכם נכללים הברייקדאנס וההיפ הופ חלק נכבד ומהוות פן מרכזי בחיי החברה והפרט. הנוער בכלל והנוער בסיכון בפרט עוסק באומנות רחוב אם בדרך של ביצוע האומנות עצמה ואם בדרך של לקיחת חלק פעיל בפן החברתי שמתרחשת סביבה.
אומנות הרחוב היא תנועת תרבות מודרנית, עכשווית, יצירתית, אמוציונאלית ומאוד פופולארית, דרכה ניתן להתחבר לנוער ולהבין אותו. עיסוק באומנות הרחוב הינה דרך שהוכחה כיעילה בהפחתת אלימות, תיעול אנרגיות לעשייה אומנותית, פיתוח תחביבים, פיתוח כושר גופני, רכישת בטחון עצמי והשתייכות חברתית. אומנות רחוב מדגישה את פיתוח האינטליגנציה הגופנית תנועתית המתבטאת בכל סוגי הפעולות המצריכות שליטה מוטורית או שימוש בגוף ככלי הבעה ומדגישה את פעילותו היצירתית והעצמית של הנער.
אומנויות הרחוב מפתחים יכולת פיתוח קשרים ומיומנויות למידה תוך שילובם בתכנים מעולמו הקרוב של הנער ומהווים מסגרת למידה משמעותית, זוהי פעילות יצירתית מודרנית של הבעה עצמית באמצעות עצמים, עזרים, המחזה, אלתורים, תרגילי משחק ותנועה, מוסיקה וכיו"ב. מופעי "סל תרבות" העולים בפני תלמידי בית הספר והתיכונים ומוצגים בהיכלי התרבות ואלומות הבידור משלבים לעיתים ריקודי היפ-הופ שונים וברייקדאנס ונחשבים לפופולארים ביתר. הם מכוונים יותר כלפי קהל התלמידים היות ותרבות זאת נתפסת בעיניהם כמשהו מגניב, צעיר ועכשווי. לדוגמא: מופע הברייקדאנס התיאטראלי "רוקדים ברחוב", מופע המעביר לצופים מסר חינוכי נגד אלימות ומועבר בעזרת ריקודי היפ-הופ שונים וברייקדאנס, המופע מבוקש ביותר בקרב בתי הספר ברחבי הארץ.
בית אומנויות תרבות רחוב (Street Art Production)
מספק הופעות ייחודיות ומקוריות מעולם התנועה האורבאנית ונותן קורת גג אחת לז'אנרים השונים שצמחו מהרחוב, משלב את תרבות הרחוב בכל האספקטים האפשריים – הופעות, הפקות, אירועי תרבות רחוב, ימי צילום, ימי חשיפה ועוד.
הופעות ברייקדאנס לאירועים
הריקוד הרשמי של תרבות הרחוב, הברייקדאנס צמח ברחובות ניו-יורק בשנות השבעים, פרץ למועדונים ומשם נפוץ לכל העולם. הברייקר/הבי-בוי (רקדן הברייקדאנס), שובר את גופו לצלילי המוזיקה, מבצע ביצועים אקרובטים בשילוב תנועות ריקוד הנשענים על שרירים וגמישות. אנו מספקים הופעות ברייקדאנס מדהימות ומהפנטות שיסחפו אתכם ויגרמו לכם לחשוב שאתם באמצע רחוב ניו-יורקי טיפוסי.
הופעות פארקור לאירועים
פארקור היא אומנות תנועה אורבנית שצמחה ברחובות צרפת, משמעות השם בצרפתית היא מסלול או דרך. ספורטאי פארקור נקרא טרייסטר שמבצע תרגילים עוצרי נשימה ומתגברים על מכשולים הנמצאים בדרכו. מאחורי הפארקור נמצאת פילוסופיה עמוקה העוסקת במכשולים הניצבים בפני האדם במהלך חייו. לאלו שאינם חשופים לספורט הרחוב האקרובטי פארקור, הדרך הקרובה ביותר לתארו היא בדומה לפעלולים בסרטי המטריקס ,ספיידרמן וסרטי אומנויות לחימה, אך בלי הצורך בגרפיקת מחשב או חבלי בטיחות.
הופעות גרפיטי לאירועים
אומנות ציורי רחוב, יצירת אומנות ציור פרועה, משגעת ובועטת, התפתחה ברחובות ניו-יורק כאשר כנופיות הרחוב סימנו את שטח הטריטוריה בכתובות גרפיטי המזוהות עם הקבוצה שלהם, עם הזמן הסגנונות התפתחו והציורים נהיו יותר מיוחדים וכללו טכניקות קשות ללימוד וביצוע.
הופעות ראפ לאירועים
ראפ צמח ממסיבות האנדר גראונד בניו-יורק כאלמנט מרכזי של תרבות ההיפ הופ, המנחה במסיבות תפס את המיקרופון והתחיל לזמזם משפטים מתחרזים לצלילי המוזיקה, וכך נולדה לה שירת ראפ.
הופעות רולר בליידס לאירועים
גלגליות הלהב הם הדור הבא של הסקטים המפורסמים של שנות השבעים והשמונים שהתפתחו לאומנות ספורטיבית של תעוזה, מקוריות וביצועים אקרובטיים. אמני רולרבליידס משתמשים במכשולים הנמצאים בסביבה האורבאנית להפגנת ביצועי אקרובטיקה מרשימים.
הופעות סקייטבורד לאירועים
התחיל בשנות השישים בארה"ב על ידי גולשי גלים שגם מחוץ למים רצו להמשיך לגלוש. כמו הרולר בליידס גם אמני סקייטבורד מפגינים
אומנות ספורטיבית של תעוזה, מקוריות וביצועים אקרובטיים. אומני סקייטבורד משתמשים במכשולים הנמצאים בסביבה האורבאנית להפגנת ביצועי אקרובטיקה.
הופעות אופני פעלולים לאירועים
האופניים הראשונים הוצגו בתחילת המאה ה-19 בצרפת ומאז עברו גלגולים שונים. אופניים הם כלי תחבורה יבשתי לא ממונע הפופאלרי ביותר ומשמש מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם. שימוש אופניים בספורט קיים כבר שנים רבות, השימוש בהם בתרבות הרחוב החל בשנות השישים ולאחר שהתחום צבר תאוצה החל ייצור אופניים מיוחדות המיועדות לכך. אומני אופני פעלולים מבצעים תרגילים של קפיצות ופעלולים אקרובטיים ומשתמשים במכשולים הנמצאים בסביבה האורבנית.
הופעות די.ג'י (תקליטן) לאירועים
תקליטן (D.J) אורבני יוצר מוזיקה במו ידיו על ידי מיקסוס מקצבים ושריטת התקליטים הלוך ושוב על הפטפונים שיוצרת מוזיקה קצבית ייחודית.
הופעות ריקודי רחוב לאירועים
ריקודים מדליקים שמתפתחים בכל רחבי העולם בשנים האחרונות, מתפתחים במסיבות ובהרכבי ריקוד מקצועיים, ריקודי רחוב מורכבים לעיתים מכמה סגנונות ריקוד שונים ויוצרים סגנון ריקוד חדש ומדליק שתופס תאוצה בקרב צעירים בכל העולם דרך רשת האינטרנט והופך לדבר הבא.